30 de setembre del 2012

La neteja del pantà de Flix i la variant de l'Aldea tornen a centrar el pressupost de l'Estat a l'Ebre


TERRES DE L'EBRE.- El govern de l'Estat espanyol preveu una inversió de 150 milions d'euros en l'execució del Corredor del Mediterrani a la demarcació de Tarragona. En el pressupost general de l'Estat (PG) de 2013 es destinen 105 milions d'euros per al tram Vandellòs-Tarragona, i es preveu una inversió de 50 milions més en l'adaptació de la via a l'ample internacional. Juntament amb els 45 milions d'euros previstos per a la descontaminació química del pantà de Flix, els tres projectes suposen dos terços de la inversió total a la demarcació, que ascendeix a 336,17 milions. Pel que fa a carreteres, el tram de l'A27 entre Tarragona i el Morell, la connexió de l'aeroport de Reus amb Tarragona i la variant de la N-340 a l'Aldea s'emporten les majors inversions.

El Corredor del Mediterrani reprèn el seu protagonisme en el projecte de PGE per a 2013 de la demarcació de Tarragona. Dels 168,77 milions d'euros amb què comptarà Adif per a les inversions de l'any vinent, es preveu que 105 milions siguin per la construcció del tram del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona en doble via. Aquest tram de 44 quilòmetres ha de suplir la via de la costa, que és la única de l'eix mediterrani que encara té una via única. La inversió ha de servir també per a la construcció de les estacions. Una altra important partida del pressupost d'Adif a la demarcació és la de 50 milions d'euros per a l'adaptació de l'ample de via europeu del Corredor del Mediterrani, una projecte que afecta diverses províncies i que, segons s'estima en els PGE, tindrà diverses partides de 60 milions d'euros anuals en els propers anys.

Una altra partida important, i la que salva el buit inversor de l'estat espanyol a les Terres de l'Ebre, són els 44,92 milions d'euros que es destinaran als treballs de descontaminació química del pantà de Flix, a la Ribera d'Ebre. Aquestes tres grans inversions suposen un increment del pressupost estatal respecte a l'exercici de 2012 a la demarcació d'un 15%, en gairebé 50 milions d'euros. Tots tres, però, es mengen dues terceres parts de la inversió de l'any vinent al territori.

Pel que fa a les inversions dels Ministeri de Foment en carreteres, només el tram entre El Morell i Tarragona, pel que fa a la construcció de l'autovia A-27, compta amb una partida al PGE, amb una inversió prevista de 16,11 milions d'euros. No s'especifica, en canvi, cap partida per aquesta infraestructura per al tram entre El Morell i Valls, per a la construcció de la variant de Valls, ni el tram entre Valls i Montblanc. El Ministeri de Foment també ha inclòs una partida de 9,98 milions d'euros per a la connexió de l'aeroport de Reus amb la ciutat de Tarragona, un tram de 7,6 quilòmetres, mentre que apunta una insignificant inversió de 10.000 euros per a la variant de la N-420 a Riudecols.

La variant de l'Aldea salva les Terres de l'Ebre · Com ve sent la tònica dels pressupostos estatals dels últims anys, més enllà del pressupost per als treballs de descontaminació del pantà de Flix, només la variant de la N-340 al seu pas per l'Aldea és una de les inversions importants que preveu fer el govern espanyol a les Terres de l'Ebre el proper any. La partida prevista a l'obra de l'Aldea és de 5,93 milions d'euros, un 33% menys respecte als més de 9 milions dels pressupostos de 2012.

No hi ha, doncs, partides significatives per al tram de l'autovia A7 entre La Jana (Castelló) i el Perelló, més enllà de petites inversions en diferents trams que en cap cas superen els 10.000 euros. La mateixa sort tornen a córrer les variants de la N-420 a la Terra Alta, als municipis de Corbera d'Ebre i Gandesa, històricament reclamades, i que només compten amb partides igual d'intranscendents. En el capítol destinat a Enresa, es preveu una inversió d'1 milió d'euros per al sistema d'emmagatzematge individual de residus de la Central Nuclear d'Ascó.

La inversió cultural recau a la ciutat de Tarragona · La ciutat de Tarragona s'emporta les inversions més destacades en la partida cultural. Els pressupostos preveuen 610.000 euros per a la rehabilitació de les Muralles de Tarragona i 295.000 euros més per a la restauració de la Catedral tarragonina. En canvi, ni al Nou Museu Nacional Arqueològic de Tarragona ni al Museu de la Necròpolis Paleocristiana de la ciutat se'ls ha assignat cap partida.

Pocs projectes mediambientals · El Ministeri d'Agricultura i Medi Ambient preveu, en diverses partides, un pressupost de 300.000 euros per a diverses actuacions de protecció, recuperació i control del litoral de la ciutat de Tarragona. No hi ha, però, inversió prevista per a la millora mediambiental del marge del delta de l'Ebre a la Badia dels Alfacs. Sí que es contemplen 507.000 euros per a la segona fase de millora del passeig fluvial de Tortosa.

Via ACN

1 comentari:

  1. http://www.euroregioeuram.eu/www/index.php?option=com_content&view=article&id=164:sense-data-per-al-corredor-mediterrani&catid=12:actualitat&Itemid=222

    Convido a copiar aquest enllaç i assabentar-se sobre el futur del Corredor Mediterrani. Crec que la notícia genera confusió al deixar entendre la construcció de la doble via entre Vandellòs i Castelló com a part de les obres del Corredor: aquestes són un tercer rail, no una plataforma nova.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta