18 de novembre del 2012

ERC guanya la campanya del 25-N a Twitter i Facebook


BARCELONA.- ERC ha estat el partit més influent a la plataforma Twitter des de l'inici de la campanya fins aquest dijous, segons posa de manifest el segon informe de la consultora de comunicació Porter Novelli sobre la capacitat d'influència dels partits polítics a les xarxes socials. Segons aquest treball, en els primers dies de cursa electoral els republicans haurien desbancat CiU al capdavant d'aquesta xarxa. Al Facebook, ICV-EUiA s'ha situat al capdavant, ocupant el lloc que havia aconseguit Ciutadans (C's). A nivell de candidats, Oriol Junqueras (ERC) es manté com el més influent a Twitter i a Facebook, mentre que Alícia Sánchez Camacho (PPC) registra un fort increment a Facebook.

Coincidint amb l'equador de la campanya electoral, Porter Novelli ha donat noves dades sobre la capacitat d'influència a les xarxes socials de partits i candidats. Segons apunta l'estudi, a grans trets, durant els primers dies de campanya partits polítics i candidat mantenen els nivells d'activitat a Twitter i han augmentat "molt significativament" la seva capacitat d'interacció a Facebook.

A nivell de resultats, ERC ha superat CiU en capacitat d'influència a Twitter i ICV-EUiA ha desbancat Ciutadans a Facebook. "Els partits, a més, aconsegueixen unificar el seu missatge a les xarxes socials, excepte ICV que els dispersa", ha explicat el director de Porter Novelli Barcelona, Daniel Bargalló, en una nota de premsa. En aquest sentit, "el missatge clau acostuma a ser el hashtag oficial promogut pel partit, de manera que es certifica que tenen ben coordinats els seus equips i militants a la xarxa de microblogging Twitter", conclou.

ICV triomfa a Facebook, però punxa a Twitter

En el rànquing de partits a Twitter de l'estudi, en primera posició es situa Esquerra Republicana amb un 79,7% d'influència respecte el 76,6% que tenia a començament de campanya. D'aquesta manera, supera a Convergència i Unió, que passa de la primera a la segona posició empatada amb Ciutadans amb un 76,6% d'influència. Al començament de campanya tenia 77,6%. Ciutadans tenia un índex de 75,5% a inici de campanya.

En quarta plaça s'hi situa el PSC amb un 75,5% d'influència, que tenia a l'inici de campanya el mateix índex. A la cinquena posició, Solidaritat Catalana per la Independència que també repeteix índex d'influència (73,4%). En sisena posició, el Partit Popular de Catalunya (repeteix un 72,3%) i tanca ICV que cau fins un 62,2% d'influència mentre a l'inici de campanya tenia un 69%.

En només una setmana, s'aprecia un notable creixement de la mobilització dels partits polítics a Facebook, segons apunta l'estudi. Respecte les dades anteriors, si la màxima interacció prèvia a l'inici de campanya la tenia Ciutadans amb un 38%, el partit d'Albert Rivera ha passat a la segona posició amb un 50,6% d'interacció. S'ha vist superat per ICV que gairebé quintuplica resultats i passa del 11,5% al 51,2% d'interacció amb els seus seguidors, situant-se com el primer partit en influència sobre els seus fans a la xarxa social més massiva, amb 3,5 milions de catalans que hi tenen un perfil.

En tercera posició i molt a prop es situa Convergència i Unió amb una interacció del 50,2%. El PSC es manté estable amb un lleuger increment i puja de 32,5% a 35,9%. ERC puja de l'11,5% al 24,5%. Solidaritat (SI) del 16% passa al 16,6% i el PP de Catalunya tanca passant del 6% al 6,7%.

Junqueras guanya a Twitter i a Facebook

Oriol Junqueras (ERC) manté el lideratge en quant a influència a Twitter amb un 79,7% tot i que baixa lleument (81,8% a l'inici de campanya). En segona posició Joan Herrera d'ICV que arriba als 77,6% idèntic resultat i posició que a l'inici de campanya. La tercera plaça és per a Alfons López Tena (SI) que puja un lloc (3r) i consolida resultats de l'inici de campanya.

El quart lloc és per a Pere Navarro (PSC) que puja una escala en mantenir també el seu grau d'influència (71,2%). Albert Rivera de C's baixa dues posicions i ocupa la 5a en quedar-se amb un 70,1% d'influència respecte el 73,4% que tenia a l'inici de campanya. Tanca Alicia Sànchez-Camacho amb un 64,5% respecte del 62,2% que tenia al començament de campanya.

Pel que fa als candidats a Facebok, Oriol Junqueras (ERC) també manté el lideratge tot i baixar del 60% al 53% d'interacció. El segueix, en 2a posició, Alícia Sànchez-Camacho (PPC) que registra un fort increment gairebé doblant del 19% al 36,10%. Albert Rivera puja fins la 3a posició i passa d'una interacció del 10,5% al 24,6%. Alfons López Tena (SI) baixa una posició fins la 4a tot i pujar en interacció del 19% fins al 23,7%. Joan Herrera passa de l'última posició a la penúltima incrementant del 6% d'inici de campanya al 18,2% de l'equador dels comicis. Tanca Artur Mas que per dues posicions tot i créixer de l'11% al 17,8% d'interacció amb els seus fans. Pere Navarro (PSC) no té compte actiu en aquesta xarxa social.

Sobre l'estudi

Porter Novelli calcula la capacitat d'influència a Twitter fent servir unes eines informàtiques que valoren l'amplificació del missatge, no el nombre de seguidors. La consultora defineix aquest concepte com la quantitat de gent a la qual arriben les piulades, tenint en compte quants seguidors tenen les persones que l'han retuitejat o comentat.

La interacció a Facebook es mesura a través de les dades oficials de la plataforma, que tenen en compte la participació de la comunitat als perfils i la del partit o candidat dins del seu context. Això significa que no només es comptabilitzen la quantitat de posts publicats, sinó també els comentaris que reben , les respostes i les vegades que el contingut és compartit.

Via ACN

1 comentari:

  1. Quina flipada guey!
    Ja estic al futur, ara que s'acaba.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta