7 de gener del 2014

Anar i tornar de Tortosa a Barcelona amb Renfe ja costa 30 euros, sense descomptes del 40% per als menors de 13 anys




TORTOSA (Baix Ebre).- La pujada tarifària de principi d'any ha provocat que el preu del bitllet senzill per al trajecte Tortosa-Barcelona haja superat, per primera vegada, la barrera dels 15 euros. En concret, viatjar en tren des de l'estació de la capital del Baix Ebre fins a la capital catalana costa un total de 15,35 euros, quan fins el 31 de desembre del 2013 el preu era de 14,30 euros. La pujada, per tant, ha estat d'un euro amb cinc cèntims. Això també vol dir que l'anada i tornada a Barcelona en tren ja costa més de 30 euros, ja que els usuaris de Renfe de la línia R16 de Rodalies, pel fet de ser una línia transferida a Catalunya, no tenen els descomptes que sí que s'apliquen a les estacions de l'altra banda del riu Sénia.

Cliqueu la captura de pantalla per ampliar-la.
A més a més, un fet poc explicat és que des de fa dos anys els xiquets i xiquetes d'entre 4 i 13 anys han de pagar íntegrament el preu del bitllet. Això no passa en altres llocs de l'Estat, on els xiquets i xiquetes amb aquestes mateixes edats tenen descomptes del 40% "sobre la tarifa base en tots els trens". A banda, els infants menors de 4 anys viatgen gratis, sense ocupar seient. Tot i així, si es consulten els preus i els horaris del trajecte Tortosa-Barcelona al web de Renfe, s'informa que els menors de 13 anys tenen dret a aquest descompte del 40%. Però els usuaris que s'informen a la finestreta de l'estació de Tortosa reben sempre la mateixa resposta: des del moment en què Rodalies va ser gesionada per la Generalitat de Catalunya, i la línia de mitjana distància convertida en la línia R16, els xiquets i xiquetes d'entre 4 i 13 anys paguen el mateix preu que els adults. És a dir, 15,35 euros a partir de l'1 de gener d'enguany.

En només dos anys, el preu del bitllet de tren entre Tortosa i Barcelona ha pujat 1,85 cèntims, ja que el gener del 2012 la tarifa senzilla era de 13,50 euros. Durant el 2013, el preu del bitllet senzill era de 14,30 euros. A principi d'enguany, es va anunciar que els bitllets dels trens de Rodalies, Mitja Distància convencional, FEVE i Avant de Renfe pujarien una mitjana de l'1,9 %, cosa que havia d'equivaldre a una pujada mitjana del bitllet de Rodalies i Mitja Distància d'uns 5 cèntims, i de 10 cèntims per als Avant. En el cas de la línia R16 de Rodalies de Catalunya, que circula entre l'estació de Tortosa i l'estació de França de Barcelona, el preu del bitllet senzill a partir de l'1 de gener del 2014 és finalment de 15,35 euros: això són un euro i cinc cèntims més del que costava fins a finals del 2013. Mentrestant, als trens AVE, Renfe ha decidit congelar el preu dels bitllets, dintre de la política de preus i descomptes posada en marxa el 2013 per millorar l'ocupació dels trens d'alta velocitat.

A banda, i també a la línia R16, si el tren s'agafa a l'estació d'Ulldecona-Alcanar-la Sénia, el preu del bitllet senzill encara és més car, ja que costa 17,10 euros, amb l'agreujant que només hi ha un tren al dia per anar i tornar, que surt de la única estació del Montsià a les 07.19 hores del matí. A banda, hi ha un altre tren que surt a les 10.33 hores, però cal fer transbordament a l'estació de l'Aldea. Durant el 2013, el bitllet senzill entre Ulldecona i Barcelona costava 15,90 euros. Per tant, amb el canvi d'any la pujada ha estat d'un euro i 20 cèntims.

En el cas de la línia de la Ribera d'Ebre, la línia R15 de Rodalies de Catalunya, el preu del bitllet senzill entre Móra la Nova i Barcelona és de 13,65 euros. Abans de final d'any, viatjar entre Móra la Nova i la capital de Catalunya costava 12,70 euros amb el bitllet senzill. La pujada ha estat de 95 cèntims.


7 comentaris:

  1. Sembla que no volen que anem a la capital...

    ResponElimina
  2. A Barcelunya l’únic que els importa es tenir ben comunicada l’àrea metropolitana i per això tots els recursos es destinen a la millora dels rodalies. Pel que fa als mitja distància, el tracte diferencial al que estem sotmesos a la província de Tarragona és vergonyós.

    Però vull remarcar i deixar constància, que qui té les competències de rodalies i mitja distància és la Generalitat de Catalunya i té potestat per apujar o baixar la tarifa o bitllet.

    Article 169 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

    ResponElimina
  3. ...si, en Barcelona la cosa tambien flaquea, y es que en eso tu amiga la k-macho, tiene razon, menos canales de tv, menos representaciones, menos anelos hipoteticos de independencia, mas dar de comer a los niños flamelicos, y no pasar ningun dato de los ayuntamientos para hacer la paranoira de la consulta, y no hacer que las familias se dividan por el separatismo, y mas escuchar a los señores de la Conferencia Episcopal, desechar totalmente el aborto, ayudar a que las femenistas esten bien acorraladas socialmente, el divorcio pedir que desaparezca de la faz de España...si, si... entonces la nacion ira tal como Dios manda...oye presentate para concejal (porque para alcalde ya esta escogido...)

    ResponElimina
  4. I encara damunt, si vas o t'en vas d'Ulldecona, Vinaròs, Benicarló..., encara té toca fer transbord a l'Aldea com la majoria de vegades en lo tren que ve o se'n va a Valencia i té cobren lo trajecte de l'Aldea-Tortosa-Aldea.

    ResponElimina
  5. ...es que somos una region natural, pero desde tiempo de Isabel II, nos separaron administratibamente, y desde entonces los catalanes somos gente maldita y mas ahora con el "problema" del independentismo...y claro el pp valenciano, fiel a sus chanchullos economicos y lame.....pompis (si lo digo como es realmente, hay un nene que reclama que se borre lo escrito) de los del pp de Madriz, ha de cortar por lo sano cualquier relacion con Barcelona, asi que en zona limitrofe cogen viajeros... no sea que se contaminen los valencianos de la canalla catalana...

    ResponElimina
  6. Vergonya sobre vergonya. I al damunt uns trens borregueros incomodíssims en els que no es pot treballar (amb un ordenador, per ex.) durant el trajecte. Si de Figueres a BCN més o mensy és el mateix que de Tortosa a BCN, com és que els gironins tenen uns trens tan bons? Tenen taules i safates desplegables, tenen endolls on pots endollar l'ordinador o el mòbil si et quedes sense bateria, són trens molt còmodes. Però només de BCN cap al nord.

    ResponElimina
  7. Tranquils, des de la Generalitat de Catalunya diuen que qui pugi amb una bandera estelada tindra rebaixa. Lo mateix passa a les farmacies. Menys mal que subvencionen fortament diaris com La Vanguardia, aixi quan agarrem la hife, per lo menos ens entretenim llegint el que previament han comprat. Pd: Madrid ens roba. XD

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta