17 de novembre del 2014

Trens Dignes reclama la mobilització de la ciutadania per exigir un millor servei a l'Ebre




TORTOSA (Baix Ebre).- La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre ha activat un nova campanya per conscienciar la ciutadania del territori de la necessitat de "no conformar-se" i continuar exigint millores en els serveis ferroviaris. L'entitat s'ha felicitat pel suport d'un 60% dels ajuntaments del territori que han aprovat per unanimitat la moció amb les seves reivindicacions però vol anar més enllà davant la constatació que, lluny de millorar, el servei es manté deteriorat. Només durant l'últim mes es van acumular 35 hores en retards, un fenomen que atribueixen a la posada en marxa de les rodalies del Camp de Tarragona, la priorització dels trens de llarga distància i l'existència d'un sol comboi nou.

L'entitat ha posat en marxa la campanya aquest dilluns al matí, tot repartint opuscles informatius als usuaris de l'estació de Tortosa. De forma aleatòria, traslladaran aquestes accions a les principals estacions del territori -l'Aldea, Ulldecona, Móra la Nova o, també, Falset-. La idea és que la ciutadania s'impliqui activament a l'hora d'exigir al Govern i a Adif aquestes reivindicacions, traslladant-les als companys de viatges dels mateixos trens de les línies R15 i R16. També fotocopiant i distribuint el document.

Principalment, la Plataforma reclama la necessitat d'incloure les Terres de l'Ebre al servei de Rodalies del Camp de Tarragona. En aquest sentit, recorden que la recent posada en marxa d'aquest servei ha acabat generant més incidències i retards als combois que arriben al sud, amb un "estiu caòtic i sense precedents". També insisteixen a posar sobre la taula el reforç de les connexions amb bus de les principals estacions del territori -Móra la Nova i l'Aldea-, l'arribada de l'alta velocitat a l'estació de l'Aldea i la substitució dels vells combois per altres de nous.

Precisament, la portaveu de l'entitat, Cristina Bel, ha recordat que l'existència d'un únic comboi nou que cobreix els trajectes entre les Terres de l'Ebre i Barcelona és un de les principals causes dels retards que pateix aquesta línia. "Van i vénen de Barcelona i quan agafen la inèrcia dels retards, després s'acumulen", apunta Bel. D'acord amb els càlculs de Jóvens de l'Ebre, durant el passat mes van arribar al total de 35 hores. Argumenten que l'argument del coll d'ampolla que generen l'encara pendent desdoblament de la via entre Vandellòs i Tarragona no és cap excusa per justificar les deficiències, tal i com planteja la Generalitat.

El suport d'un mínim del 60% dels consistoris a aquests plantejaments, que ja quedaven expressats en la moció impulsada per la mateixa Plataforma, els ha donat ales per continuar elevant el to de les reivindicacions davant d'aquesta enquistada situació. "Tot el que hem fet en l'àmbit institucional està molt bé i té el seu fruit, però volem engegar una campanya de mobilització i sensibilització al territori perquè la gent no es conformi amb el que tenim", ha assegurat Bel, qui ha reconegut que la proximitat de les eleccions municipals pot donar peu a noves iniciatives.

D'altra banda, l'anunci d'Adif d'invertir 350.000 euros en la millora de l'exterior i dels accessos de l'estació de Tortosa ha estat rebuda de forma parcialment positiva. Si bé la Plataforma assumeix que cal millorar els enllumenats, l'alçada de les andanes, eliminar el pas subterrani o tancar les vies fins la zona del consell comarcal, critiquen que l'empresa estatal hagi deixat fora la millora de l'edifici de l'estació, força deteriorat i sense cap reforma des de l'any 1992. Unes actuacions, en canvi, que sí que s'efectuaran a les dependències de Móra la Nova.

Via ACN

1 comentari:

  1. Wifredo Miró (UGT), Josep Casadó (CCOO), Cristina Bel (exPSC ara Avancem-Movem) i Montse Castellà (ICV-Movem). I com diria aquell: "todo atado y bién atado".
    Se us veu el plumero! Aprofitats i oportunistes!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta